قبل-از-ليزر-موهاى-زائد-کافئين-ننوشید

همه ما هر از چند گاهی به بالا بردن سطح کافئین بدن نیاز داریم ، اما اگر شما تحت درمان ليزر به منظور حذف موهای زائد هستيد،بايد براى مدتى مصرف آن را به تعويق بياندازيد.

کافئین بیش از اینکه بر بدن شما تأثیر بگذارد ، می تواند بر روی پوست شما موثر باشد به طورى كه مى تواند باعث شود جلسات لیزر شما کمی ناراحت کننده تر شود. در اینجا به علت اينكه چرا بايد قبل از جلسه ى لیزر موهای زائد، از نوشيدن قهوه(كافئين)خوددارى كنيم مى پردازيم


تاثيرات كافئين بر پوست


احتمالاً قبلاً هرگز متوجه این موضوع نشده اید ، اما کافئین می تواند پوست شما را نسبت به درد حساس تر کند. در حالی که در روز هاى معمولی ممكن است روى شما تاثيرى نداشته باشد اما مطمئناً مصرف كافئين می تواند جلسات ليزر را به جلسات ناراحت كننده ترى تبديل كند. برای جلوگیری از این امر ، توصیه می شود که حداقل از 24 ساعت قبل از جلسه ى لیزر ، از مصرف هرگونه کافئین خودداری کنید.


تاثير كافئين بر اعصاب


مصرف بيش از اندازه كافئين يا يك فنجان قهوه زمانى كه معده شما خاليست ميتواند بدن شما را دچار ضعف و لرزش كند.
شايد مصرف كافئين در روزهاى معمول و حين انجام كارهاى روزمره اتفاق مهمى نباشد اما ميتواند كار تكنسين ليزر را رو به دشوارى ببرد.
به ويژه اگر درمورد جلسات ليزر خود نگران هستيد كافئين ميتواند سطح استرس و نگرانى را در فرد افزايش دهد.
قهوه صبحگاهى را کنار بگذارید و در عوض بعد از اتمام درمان خود را به يك قهوه دعوت كنيد.


موارد مشتركى كه حاوى كافئين هستند


تنها قهوه صبحگاهى نيست كه ميتواند روى جلسات ليزر شما تاثير بگذارد، موارد فوق نيز حاوى كافئين كافى براى تحت تاثير قرار دادن درمان شما هستند:

  • چاى داغ
  • برخى از قهوه ها
  • آيس تى
  • هات چاكلت
  • برخى از بستنى و ماست ها
  • پودينگ ها
  • نوشابه ها
  • شكلات هاى كاكائويى
  • برخى از شيرينى ها
  • برخى از مواد پروتئينى
  • برخی از داروهای ضد درد
  • برخى از داروهاى سرماخوردگى و آنفولانزا
  • قرص هاى لاغرى
  • نوشيدنى هاى انرژى زا
  • برخى از غلات

بهتر است تا بيست و چهار ساعت قبل از جلسه ليزر موهاى زائد برچسب مواد مورد استفاده خود را چك كنيد تا حاوی كافئين نباشد.
 

چرا نباید قبل از ليزر موهاى زائد کافئين بنوشید

ديگر تاثيرات كافئين روى پوست


كافئين فوايد بسيارى دارد اما زمانى كه بيش از اندازه مصرف شود ميتواند تاثيرات منفى بسيارى روى بدن بگذارد. با تاثيرات مخرب اعتياد به كافئين روى پوست آشنا شويد:


كم آبى


كافئين بدن را دچار كم آبى مى كند، كبد را مجبور به فعاليت بيش از اندازه مى كند.هنگامی که این اتفاق می افتد ، سموم سطح پایین در نتیجه ى دور زدن کبد و وارد شدن به سیستم های ما می تواند زير سطح پوست انباشته شوند،
این سموم باعث التهاب پوست ، از بین رفتن کلاژن ، پیری زودرس و برآمدگی آکنه می شوند. نوشیدن آب تا حدودى می تواند به پاك سازى اين سيستم کمک کند.


تغيير رنگ پوست


تانن ها ، که در قهوه و چای یافت می شوند ، برای رنگ آمیزی پوست حیوانات هنگام تهیه چرم استفاده می شوند. ممكن است كه با مصرف بى رويه كافئين سموم از كبد عبور كنند، اين رخ داد مى تواند منجر به ايجاد تانن شود كه لك و ظاهرى چرمى به پوست شما مى دهد.اين معمولا ظاهرى نيست كه همه ما دنبال آن باشيم.


برآمدگى هاى آكنه


گذشته از کم آبی بدن که باعث ایجاد آکنه می شود ، کافئین در میزان استرس بدن نیز تأثیر دارد که می تواند به شکستگی منجر شود.کافئین باعث افزايش سطح هورمونهای استرس و در نتيجه بالا بردن استرس در فرد مى شود كه اين امر باعث بروز آكنه هاى پوستى در افراد ميگردد.
ناگفته نماند كه استفاده از شير و خامه در قهوه يكى از بزرگترين عوامل تقويت كننده آكنه پوستى است.قهوه خود را سياه بنوشيد اين امر شايد مشكل را به طور كامل حل نكند اما ميتواند به بهبود شرايط كمك كند.


علائم پیری


قند اضافه شده به قهوه یا چای شما باعث ایجاد لکه های پوستی می شود.این فرآیندی است که ذرات قند به پروتئین های طبیعی پوست بویژه کلاژن و الاستین حمله می کنند و خود را بر روی پروتئین های طبیعی پوست قرار می دهند.نتایج اين امر پوستی کدر یا زرد و همچنین علائم اولیه پیری که شامل چین و چروک ، ساییدگی و خطوط ریز است مى باشد.همچنین پوست به آلاینده هایی مانند دود سیگار ، اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی حساس تر می شود.در حالی که تجربه گلیکاسیون تا حدی جزئی از زندگی است ، مصرف مقادیر زیاد قند می تواند روند پیری را با گذشت زمان تسریع کند.اگر این دلیل برای کاهش مصرف کافئین و قند شما كافى نباشد ، احتمالاً هیچ چیزی شما را ترغیب نمی کند.با اجتناب از کافئین به مدت بيست و چهار ساعت قبل از جلسه ى ليزر ، اطمینان حاصل کنید که احتمال ناراحتی در طول درمان های لیزر موهای زائد خود را از بین می برید.پس از اتمام درمان شما ميتوانيد به دنبال صرف يك لاته بزرگ باشيد، حتی اگر برای پوست شما مفيد نباشد.