آیا لیزر موهای زائد در صورت دردناک است؟


خانم‌ها، همه ما می دانیم که موهای صورت خیلی آزار دهنده هستند و وجود آن ها لازم نیست ، شاید شما تمام راه های از بین بردن موهای زائد رو انجام دادید تا از موهای زائد بالای لب خود و یا روی گونه خلاص شوید مثل وکس کردن، نخ انداختن و غیره ، ولی حالا بهتر نیست که از اول هیچ کدام از این کار ها را انجام نمی دادید؟

این جایی است که لیزر موهای زائد صورت وارد می‌شود. تصور کنید که آرایش شما دیگر بر روی موهای صورت قرار نمی گیرد تا حالت برجسته ای به خود بگیرد. در عوض پوست شما می‌تواند صاف و عملا بی‌عیب و نقص باشد. یا بهتر از این، فکر کنید بدون اینکه نگران باشید می توانید اجازه دهید دوستانتان و بقیه به پوست صورت شما دست بزنند. اگر ترس از درد تنها چیزی است که در راه شما قرار گرفته، خب به احتمال زیاد به شما اطلاعات غلطی داده شده است.


لیزر موهای زائد بر روی صورت، پوست را نمی سوزاند.


با استفاده از لیزر، تکنسین پزشکی مجوزدار قادر خواهد بود که فولیکول مو را بدون آسیب زدن به پوست شما در تمام طول درمان لیزر موهای زائد از بین ببرد. برخی افراد احساس سوزش خفیف را تجربه می‌کنند، شبیه به آفتاب‌ سوختگی ملایم، اما این مدت بیش از چند ساعت طول نمی‌کشد. تا زمانی که پیشرفته‌ترین تکنولوژی لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما می‌توانید راحت باشید و بدانید که شما سوختگی را بر روی پوست خود تجربه نخواهید کرد.

 


لیزر موهای زائد صورت باعث تاول در پوست نمی شود


در سالیان قبل وقتی به تازگی دستگاه های لیزر موهای زائد به بازار آمد و در اوایل راه خود قرار داشت، برای بعضی از مردم  امکان داشت که تاول زدگی را تجربه کنند. اکنون که تکنولوژی لیزری بسیار پیشرفته‌ تر شده‌ است، این اتفاق به ندرت می افتد. اگر پوست شما شدیدا حساس است پس ممکن است سوزش بیشتری نسبت به دیگران تجربه کنید. همانند وکس کردن، تاول ها تنها زمانی رخ می‌دهند که از تجهیزات به صورت نادرست استفاده شود، و یا تکنیسین لیزر تجربه کمی داشته باشد.

با ما در فیس بوک همراه باشید.



حذف موهای زائد توسط لیزر باعث زخم در پوست نمی شود


همانند تاول، زخم نیز گاهی اوقات بوسیله دستگاه های لیزر اولیه نیز اتفاق می افتاد، به ویژه در زمان لیزر موهای زائد برای افرادی که پوستی تیره‌ تر نسبت به بقیه داشتند. این به خاطر این بود که طول‌ موج تنها توسط رنگدانه مو جذب نمی‌شد، بلکه توسط رنگدانه پوست نیز جذب می‌شد. خوشبختانه، این مساله به کلی حل شده است و تکنولوژی لیزری امروزی بسیار بهتر و کامل تراست.

is-laser-facial-hair-removal-painful



در زمان لیزر موهای زائد احساس درد شدید نخواهید کرد


در حالی که احتمال دارد هر کسی درد را به گونه‌ای متفاوت تجربه کند، احساسی که در زمان لیزر موهای زائد به شما دست می دهد خیلی کمتر از آن درد شدیدی است که شما در تصور دارید. البته بعضی از مردم احساس می‌کنند که توسط یک کش لاستیکی به طور مکرر ضربه می خورند.اما اگر شما قبلا خالکوبی یا وکس کردید به راحتی می توانید درد لیزر موهای زائد صورت را تحمل و کنترل کنید. فکر حذف موهای زائد بوسیله لیزر روی صورت ممکن است ترسناک باشد، اما چندین روش وجود دارد که شما می‌توانید قبل از جلسه خود این ناحیه را بی‌حس کنید تا احساس کنید هیچ دردی را حس نمی‌کنید.


هنوز عصبی هستید؟ قبل از درمان لیزر ، پوست را بی حس کنید!


اگر شما هنوز نسبت به لیزر موهای زائد صورت خود نگران هستید، چندین گزینه وجود دارد که می‌توانید برای کاهش و یا از بین بردن درد انجام دهید. بیشتر کلینیک‌ های لیزر موی زائد از یک اسپری خنک‌ کننده همزمان با لیزر استفاده می‌کنند که به کاهش ناراحتی و آسیب رساندن به پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها به شما اسپری بی‌حس یا کرمی که می‌توانید قبل از هر جلسه لیزر از آن استفاده کنید را پیشنهاد می کنند. محصولات مشابه دیگری را نیز می توانید در داروخانه های نزدیک محل زندگی خود پیدا کنید، اما بهتر است قبل از استفاده از آن ها بر روی پوست خود با یک تکنسین پزشکی مجوزدار صحبت کنید.

 

میانگین زمان بهبودی


بهبودی کامل بعد از لیزر موهای زائد صورت به طور متوسط دو روز طول می‌کشد. در حالی که بسیاری از افراد هیچ گونه عارضه جانبی را تجربه نمی کنند، اگر پوست شما حساس باشد ممکن است متوجه برخی ورم و قرمزی صورت خود بشوید. استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به تسکین این حس کمک کند، اما به سرعت از بین می رود. در چند هفته آینده، موهای زائد شما از بین خواهند رفت چون فولیکول‌ها نابود می‌شوند، که می‌تواند منجر به خارش شود. لایه بر داری می‌تواند به سرعت بخشیدن به این فرآیند کمک کند و در نهایت احساس خارش را از بین ببرد. شما ممکن است بعد از لیزر موهای زائد صورت ، پوستتان حساس شود، و توصیه می‌شود که پس از جلسه لیزر، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.