لیزر موهای زائد – تعداد جلسات، قیمت، مزیت ها و عوارض
جشنواره زمستانه فقط ویژه بانوان
مدت محدود: در جشنواره زمستانه، لیزر فول بادی 1,280,000 تومانی را با تنها 640,000 تومان انجام دهید!

هر سوالی داری آماده پاسخگویی هستیم
09105595300

تمامی توضیحات مهم لیزر موهای زائد (تعداد جلسات، قیمت، مزایا و عوارض)

برخلاف روش های دیگر حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح و وکس کردن، لیزر موهای زائد یک روش درمانی خاص برای رفع موهای زائد به مدت طولانی می باشد که حجم موهای زائد، در جلسات اول کاهش پیدا می کند و نازک شده و در نهایت از بین می رود، لیزر برای مدت زمان زیادی خیال شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.

 

رضایتمندی مراجعین لیزر

 

فهرست مطلب

راهنمای لیزر موهای زائد

اگر در انجام  لیزر، اقدامات احتیاطی و تنظیمات صحیح دستگاه استفاده شود ، لیزر موهای زائد نیز کمترین آسیب را به نسبت روش های دیگر رفع موهای زائد به پوست وارد می کند. (در حالی که در روش های دیگر موها به صورت موقت حذف می شوند و استرس و فشار مکرری را به منطقه پوستی تحویل می دهند که ایده آل نمی باشد).

همانطور که در طول مشاوره قبل از لیزر برای شما توضیح داده می شود (این مشاوره گام مهمی است که همیشه قبل از انجام لیزر موهای زائد توصیه می شود!) ، این روش با استفاده از نوع خاصی از لیزر که رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد کار می کند، سپس فولیکول های مو را تخریب و به خوبی از بین می برد.

همچنان که لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد ، انرژی نور به گرما تبدیل می شود و این گرما به طور انفرادی به سلولها و فولیکول مو که باعث رشد مو می شود می تابد و در نهایت این گرما باعث حذف موهای زائد شما می گردد. این سلول ها بسیار نزدیک سلول های رنگدانه موجود در موها هستند و باعث ریزش موها بدون بازگشت می شوند. به دلیل اینکه لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد ، بهترین کاندیداها برای لیزر موهای زائد موفقیت آمیز ، افرادی  با موهای تیره و پوست روشن تر هستند.

روند تاثیر لیزر در حذف موهای زائد
روند کلی تاثیر لیزر در حذف موهای زائد


به طور کلی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های جدید امکان لیزر برای افرادی که موی روشنی دارند نیز مهیا شده است ، اما جلسات لیزر این افراد بیشتر از افرادی است که موهای تیره و پوست روشنی دارند، زیرا هیچ رنگدانه کافی برای لیزر وجود ندارد که به طور موثری مورد هدف قرار گیرد، ولی در کل می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند و نتیجه بگیرند.


ماندگاری انواع روش های رفع موهای زائد

افرادی که مو و پوست تیره دارند نیز به لطف پیشرفت دستگاه های جدید می توانند از لیزر موهای زائد بدون هیچ مشکلی استفاده کنند، دستگاه لیزر Nd:YAG بسیار برای این افراد مناسب می باشد که به راحتی می تواند برای افرادی با ترکیب موهای تیره و پوست تیره استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد بر روی دست

 

مزیت های لیزر موهای زائد برای شما چیست؟

لیزر موهای زائد با انتشار پالس هایی از نور بسیار متمرکز به طور مستقیم در فولیکول های مو کار می کند. سپس فولیکول ها گرما را از آن نور جذب می کنند ، که این باعث از بین رفتن موها می شود.

به عنوان روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی برای از بین بردن مو ، فواید زیادی دارد:

دقت بالا: در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب و نابود می کند به طوری که به بافت های مجاور آسیبی نمی رسد.

سرعت درمان بالا: اگرچه مدت زمان درمان در هر فرد بسته به اندازه منطقه مورد نظر متفاوت است، ( به طور مثال زمان لیزر صورت کمتر از زمان لیزر دست ها یا پاها می باشد ) اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از روش های درمانی دیگر همانند اپیلاسیون وکس کردن و شیو می باشد. همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج (نازک شدن و کاهش حجم) را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

هزینه و قیمت: ممکن است شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری برای از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر است زیرا شما برای اپیلاسیون ، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس کردن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به طور منظم هزینه کنید.

لیزر درمانی طولانی مدت است بعد از اتمام جلساتی که کلینیک برای شما تعیین می کند شما فقط کافیست هر چند ماه یکبار فقط برای تمدید به کلینیک مراجعه نمایید که خود در دراز مدت هزینه ی زیادی را برای شما صرفه جویی خواهید کرد.

درد کمی حس خواهید کرد: پس از شروع درمان شما دیگر نیازی به مقابله  کردن با موهای  ناخوشایند مانند آنچه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید، همین امر در مورد تیغ نیز وجود دارد، در افراد مختلف شدت درد متفاوت می باشد و اینکه در بعضی نقاط بدن ممکن است درد بیشتری را حس نمایید.

اما در دستگاه های جدید لیزر، این درد به صفر رسیده است و در باقی دستگاه های دیگر نیز همانند ضربه ی یک کش لاستیکی است که با کولینگ قوی دستگاه ها و استفاده از کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس خواهید کرد یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.

در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد: شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید : صورت ، پاها ، پشت ، زیر بغل ، خط بیکینی یا هر جای دیگری که موهای زائد دارید.

لیزر موهای زائد زیربغل

دیگر نگران موهای زیر پوستی نباشید: بعد از انجام لیزر موهای زائد، مو از ریشه تخریب شده و دیگر جایی برای رشد ندارد، اما بعد از شیو کردن و یا اپیلاسیون فولیکول مو هنوز سر جای خود می باشد و احتمال بالایی وجود دارد که موهایی که می خواهند دوباره رشد کند به صورت کج رشد نمایند و باعث عفونت در پوست گردند.

حتی اگر بعد از لیزر مویی نیر امکان رشد داشته باشد این مو به دلیل دقت بالای لیزر کاملا صاف و بدون کج شدن رشد خواهد کرد.

تاثیر گذاری بالایی در حذف موهای زائد دارد: اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و فولیکول موی شما را هدف می گیرد و آن را از بین می برد این فولیکول برای رشد مجدد به زمان بالایی نیاز دارد به همین دلیل لیزر موهای زائد موثرترین روش برای رفع موهای زائد شما به نسبت بقیه روش ها می باشد.

لیزر موهای زائد الکساندرایت

تعداد جلسات لیزر موهای زائد به چه صورت می باشد؟

2-3 هفته پس از اولین درمان شما طول می کشد تا تفاوت قابل توجهی مشاهده شود و تقریباً 6-8 جلسه به طور کلی برای به دست آوردن نتایج کامل لازم می باشد البته افراد دارای موی بلوند به جلسات بیشتری به نسبت افراد دارای موهای تیره برای نتیجه گیری مناسب نیاز دارند.

به طور کلی:

موهای صورت سریعتر رشد می کنند و هر 4 هفته نیاز به درمان است.

 موهای پا به آرامی رشد می کنند و ممکن است هر 12 هفته انجام شود.

گذشته از آن دو منطقه درمانی منحصر به فرد ، 8 هفته بین جلسات فاصله مناسبی است.

همچنین باید با در درمان های خود و رفتن به جلسات لیزر نظم داشته باشید تا بتوانید در مراحل مختلف چرخه رشد آنها مو را هدف قرار دهید، متوجه خواهید شد که بعد از ریختن مو از جلسه لیزر قبلی ، ناحیه صاف و بدون مو خواهد بود.

هنگامی که متوجه شدید موهایی از چرخه رشد جدید ظاهر می شوند ، زمان آن رسیده است که درمان و جلسه لیزر بعدی خود را انجام دهید.

 

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

اولین نکته در قیمت لیزر موهای زائد وسعت ناحیه ای است که می خواهید لیزر کنید هر چه ناحیه بزرگتر باشد قیمت نیز متناسب با آن بالا خواهد رفت، کاملا واضح است که هزینه لیزر پاهای شما در مقایسه با زیر بغل بیشتر است.

قیمت لیزر موهای زائد الکساندرایت، بر اساس نواحی بدن:

قیمت ناحیه قیمت ناحیه قیمت ناحیه
180 هزار تومان ساق 180 هزار تومان ران 360 هزار تومان پاها
100 هزار تومان بازو 100 هزار تومان ساعد 180 هزار تومان دست ها
50 هزار تومان خط ناف 90 هزار تومان شکم 90 هزار تومان گودی کمر
100 هزار تومان روی باسن 90 هزار تومان زیر بغل 140 هزار تومان بیکینی
50 هزار تومان چانه 70 هزار تومان گردن 100 هزار تومان صورت
50 هزار تومان گونه 70 هزار تومان گوش 100 هزار تومان کشاله ران

پکیج های ویژه:

قیمت ناحیه
390 هزار تومان فول کاربردی (ساق+ساعد+بیکینی+زیربغل)
640 هزار تومان فول بادی کامل (دست+پا+بیکینی+زیربغل+خط ناف+گودی کمر)
690 هزار تومان فول بادی + صورت (دست+پا+بیکینی+زیربغل+خط ناف+گودی کمر+صورت+گردن)
هر شات 180 تومان سوپرفول بادی (شات اضافی بیشتر از4000 شات)

*فول بادی بر اساس استاندارد شرکت لیزر کندلا 2000 تا 3500 شات می باشد، تا 4000 شات مبلغ اضافی دریافت نمی شود، در صورتی که به علت لیزر نواحی غیر ضروری مثل کتف، دکلته و ... یا به علت سایز درشت ، بیش از 4000 شات شود هر شات 180 تومان اضافه می گردد.*

در زیر به عواملی دیگری که در تعیین قیمت تاثیر دارد می پردازیم:

  • مقدار حجم مو در محل لیزر به همین دلیل است که هزینه لیزر برای آقایان نسبت به خانم ها گرانتر می باشد.
  • تعداد جلسات که متخصص لیزر برای شما تعیین می کند.
  • دستگاه لیزر و مجرب بودن متخصص لیزر، نوع دستگاه نیز مهم می باشد زیرا در دستگاه های لیزر جدید شعاع لیزر بیشتر می باشد و باعث می شود لیزر با سرعت بیشتری عمل کند و جلسه لیزر شما سریع تر تمام گردد همچنین این دستگاه ها شامل خنک کننده قوی تری می باشند که درد لیزر را کاهش خواهد داد.



هزینه لیزر کل بدن و پکیج ها

در کلینیک آسمان هزینه لیزر کل بدن از لیزر هر کدام از نواحی بدن به صورت جداگانه کمتر می باشد، همچنین برای تخفیف بیشتر ، هزینه کمتر و راحتی شما کلینیک آسمان پکیج های متفاوت دیگر را نیز ارائه داده است مانند پکیج فول بادی کاربردی که شامل نواحی ساق پا ، ساعد دست ، بیکینی ، زیربغل می باشد.


چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد هستند؟

لیزر موهای زائد تقریباً برای هر کسی امکان پذیر است امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید لیزر این امکان برای تمامی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند لیزر موهای زائد را انجام دهند،  کاندیدای ایده آل دارای خصوصیات زیر هستند:

  • پوست به نسبت روشن
  • موهای تیره و زخیم
  • برای افرادی که دارای انواع موی زیر هستند


برای افراد زیر نیاز به جلسات بیشتری به نسبت بقیه می باشد:

  •  موی قرمز
  •   موی بلوند
  •   موهای طلایی سرخ گون
  •   موی سفید

بیشتر بخوانید:

 

توضیحات مهم لیزر موهای زائد

 

چرا لیزر موهای زائد برای همه به همان اندازه موثر نیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم لیزر موهای زائد برای همه رنگ پوست ها و موها جوابگو است اما به طور مثال کسانی که موهای روشن تر دارند زمان بیشتری را برای تاثیر لیزر به نسبت بقیه لازم دارند زیرا در موهای بلوند و روشن رنگ کمتری به نسبت موهای تیره برای جذب نور لیزر وجود دارد. و اگر فولیکول های شما مقدار ناکافی نور از لیزر را جذب کند ، گرمای حاصل از آن نمی تواند  فولیکولهای مو را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

همچنین ، افرادی که پوست تیره دارند هنوز هم می توانند تحت درمان قرار بگیرند، همانطور که اشاره کردیم این افراد باید به دنبال دستگاه های لیزر Nd:YAG باشند. یک راه خوب برای اطمینان از نتایج عالی برای پوست های تیره ، کاهش میزان انرژی مورد استفاده در درمان لیزر و استفاده از طول موج های طولانی تر است.

بیشتر بخوانید:

 

چه نکات و اقداماتی را باید قبل از لیزر انجام دهید؟

 

24 ساعت قبل از جلسه لیزر توصیه می شود منطقه مورد نظری که می خواهید لیزر بر روی آن انجام شود را اصلاح و شیو نمایید.

با انجام این کار بخش عمده ای از موهای سطح حذف می شود ، ( که به نوبه خود احتمال سوزش پوست را کاهش می دهد) ،  اما باید به گونه ای باشد که به تکنسین اجازه  دهد تا به اندازه کافی فولیکول مو را ببیند تا بداند که چه مناطقی را باید مورد هدف لیزر قرار دهد  در صورتی که منطقه مورد درمان به درستی تراشیده نشود، مشاهده دقیق محل رشد فولیکول ها روی پوست سخت تر خواهد بود.

به علاوه هرگز وکس کردن  قبل از لیزر ایده خوبی نیست و بهتر است محصولات مراقبت پوستی  مانند کرم ها و یا روغن را استفاده نکنید .

از آرایش کردن در روز لیزر موهای زائد اجتناب کنید محل لیزر باید تمیز و بدون هیچ آرایشی باشد.

با متخصص لیزر و پزشک خود قبل از شروع درمان مشورت و صحبتی داشته باشید، پزشک بعد از بررسی پوست و موی شما تعداد جلسات شما را تعیین می کند، همچنین اگر حساسیت یا بیماری های پوستی در گذشته یا الان دارید را به پزشک خود اطلاع دهید.

4 تا 6 هفته قبل از لیزر اپیلاسیون و یا وکس کردن ممنوع! زیرا با این روش ها فولیکول مو از جای خود کنده شده و دیگر چیزی برای لیزر کردن باقی نمی ماند بهترین روش همانطور که در بالا ذکر شد شیو و اصلاح کردن با تیغ و ژیلت می باشد که فولیکول مو نیز در جای خود باقی می ماند و آماده است تا توسط لیزر حذف گردد.

اگر قبل از لیزر پوست خود را برنز کرده اید یا آفتاب گرفته اید نگران نباشید یا می توانید از دستگاه Nd Yag استفاده کنید که مخصوص پوست های تیره می باشد.

البته توصیه می شود قبل از لیزر آفتاب نگیرید و در معرض آن نباشید چون حساسیت پوست بالا می رود اما اگر باز هم برنزه کردید و مایل به انجام لیزر هستید فقط کافیست از کلینیک مورد نظر خود سوال بپرسید که آیا دستگاه نامبرده شده بالا را دارند و یا دستگاه آن ها برای پوست برنزه شما مناسب است یا خیر!

اگر در پوست خود دچار افتاب سوختگی یا تاولی شده اید بهتر از لیزر را به زمان دیگری موکول کنید چون لیزر امکان دارد این سوختگی چند برابر کند و اصلا تاثیری بر روی موی شما نگذارد.

از مصرف آنتی بیوتیک ها قبل از لیزر خودداری کنید ، زیرا آنها حساسیت به نور ایجاد میکنند ، به این معنی که پوست شما را به نور حساس می کند و منجر به سوزاندن پوست شما می شود.

بیست و چهار ساعت قبل از درمان ، الکل ننوشید.

قبل از جلسه لیزر نوشیدنی ها کافئین دار ننوشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله قبل از ليزر موهاى زائد کافئين ننوشید مذاجعه نمایید.

 

لیزر موهای زائد روی پاها


در طول جلسه لیزر چه انتظاری می توان داشت؟

برخلاف اپیلاسیون یا وکس ، که می تواند بسیار وقت گیر و دردناک باشد ، لیزر موهای زائد بسیار سریع انجام می شود و درد اندکی احساس می شود، اما با این سرعت شما به سختی به یاد خواهید داشت که چه اتفاقی افتاده است. البته بستگی دارد  در چه ناحیه ای از بدن شما لیزر انجام می گیرد.

خبر خوب این است که در دستگاه جدید لیزر این حس درد کاملا به پایین تر حد ممکن خود رسیده است، اما به طور کلی درد آن در بعضی از دستگاه های لیزر موهای زائد سوزشی همانند ضربه سریع یک کش لاستیکی می باشد. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد ، اما درمان با لیزر به طور حتم دردناک نیست.

ناراحتی از گرمای شدید ناشی از لیزر ، شبیه به یک گرمازدگی در ناحیه مورد نظر است، اما این احساس با  ژل  یا مکانیسم خنک کننده که در دستگاه لیزر موهای زائد قرار دارد ، بسیار کاهش می یابد.

اما این مهم است که بدانیم همه ما آستانه های مختلفی داریم ، بنابراین تجربیات متفاوت خواهد بود. اما افراد آن را بسیار قابل تحمل تر و بهتر از اپیلاسیون می دانند .

به طور معمول ، طول درمان بستگی به سطح تحت درمان دارد. شخصی که مایل است موهای بالای لب فوقانی خود را لیزر کند زمان جلسه کمتر از یک دقیقه طول خواهد کشید اما کسی که می خواهد پاها یا پشت خود را کامل لیزر کند ممکن است یک جلسه 30 تا 40 دقیقه ای داشته باشد.

 قبل از درمان برای افزایش راحتی ، از کرم بی حسی موضعی به مدت 15 تا 30 دقیقه قبل از لیزر استفاده کنید و در طی انجام لیزر نگران درد نباشید زیرا دستگاههای جدید لیزر دارای کولینگ و قدرت بالای خنک کنندگی می باشند که باعث می شود درد لیزر به حداقل ممکن برسد.

 

بیشتر بخوانید:

نتیجه ی لیزر موهای زائد چقدر

بعد از جلسه لیزر موهای زائد چه نکات و اقداماتی باید انجام داد و چه زمانی نتایج را خواهید دید؟

اگر دچار لکه هایی در پوست شدید، پیشنهاد می شود برای چند روز از یک کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید نگران نباشید این لکه ها پس از چند روز از بین می رود.

همچنین توصیه می شود که 24 ساعت بعد از لیزر شدن از آفتاب دور باشید، اگر هم می خواهید به بیرون بروید و چاره ای ندارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چون پوست بعد از لیزر موهای زائد حساس شده است و نیاز است با کرم ضد آفتاب از آن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت گردد.

اگر بعد از لیزر احساس درد بر روی پوست خود داشتید می توانید از کمپرسور یخ بر روی محل درد استفاده کنید، البته این مورد معمولا برای افرادی با پوست های حساس ممکن است رخ دهد.

اگر دچار تورم و قرمزی و التهاب بعد از جلسه لیزر شدید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید، این علائم بر روی پوست پس از چند ساعت رفع می شود.

بعد از لیزر موهای زائد باید به پوست خود استراحت دهید و از گرما اجتناب کنید، پس از رفتن به حمام با آب داغ و سنا خودداری کنید.

بهتر است از لوازم آرایشی استفاده نکنید که منافذ پوست بسته نشود و پوست بتواند استراحت کند .

تا آنجا که نتایج قابل مشاهده شوند ، لیزر موهای زائد نیاز به کمی تعهد دارد ، زیرا انجام فقط یک جلسه احتمالاً تفاوت چندانی نخواهد داشت.

از آنجا که مو در چرخه رشد می کند ، لازم است حداقل 5 تا 6 بار  یک ناحیه را مورد هدف قرار دهید تا در مرحله رشد فعال آنها را هدف قرار دهید. جلسات معمولاً بین چهار تا شش هفته از هم فاصله دارند و معمولاً شش تا هشت مرحله  طول می کشد تا حداقل 75٪ از نتیجه را بدست آورید.

بیشتر بخوانید:

لیزر مو


بعد از چه مدت نتایج لیزر را خواهید دید و باید چه توقعی از آن داشته باشید؟

نتایج افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد ، اما بیشتر بیماران ریزش مو دائمی را تجربه می کنند. موهای شما فوراً از بین نمی رود. در طی چند روز یا چند هفته موها شروع به ریختن می کنند و شما نتایج لیزر را خواهد دید. می توانید با استفاده از اسکراب به این فرآیند را سرعت بخشید.

حالا ، بعد از اولین معالجه شما ، ممکن است به نظر برسد که هیچ اتفاقی نیفتاده است ، اما اینطور نیست. ریزش و رشد مو بطور طبیعی در چرخه ها اتفاق می افتد ، بنابراین لیزر موهای زائد به طور خاص در مرحله رشد مجدد فولیکول ها را هدف قرار می دهد. به همین دلیل به درمان های مکرر نیاز دارید تا به طور مداوم موهای جدید را هدف قرار دهید.
 

درباره لیزر موهای زائد چه می دانید

 

آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟

گرمای زیاد و لکه های پوستی: اگر تنظیمات دستگاه لیزر به درستی انجام نگیرد امکان دارد بعد لیزر پوست شما در اثر گرمای زیاد دچار التهاب گردد که همانطور که در بالا اشاره شد فقط کافیست از لوسیون ها و کرم های ضد التهاب استفاده نمایید( مانند کرم زینک اکساید و ژل آلوئه ورا)، لکه های پوستی نیز در مواقعی ممکن است بر روی پوست ظاهر شوند که نگران نباشید بعد از چند روز از بین می روند.

آسیب به چشمها: حتما در زمان لیزر از عینک محافظ استفاده نمایید که اشعه لیزر می تواند برای چشم شما زیان بار باشد.

احساس درد و بی حسی بر روی پوست: اگر احساس درد کردید می توانید از کمپرسور یخ استفاده کنید، احساس بی حسی نیز در مواقعی امکان دارد بروز کند که نگران نباشید بعد از چند ساعت رفته رفته این حس از بین می رود.

مجله Healthline به طور کلی عوارض لیزر موهای زائد را به دو بخش تقسیم کرده است:

موارد شایع پس از لیزر:

  • ورم و التهاب پوست
  • قرمزی
  • احساس سورش پوست

موارد نادر پس از لیزر:

  • زخم
  • سوختگی
  • تاول
  • تغییرات دائمی رنگ پوست در نواحی تحت لیزر

عوارض احتمالی هر کدام از دستگاه های لیزر

در جدول زیر به تحقیقی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد عوارض هر کدام از دستگاه های لیزر موهای زائد که حین لیزر مو اندازه گیری شده می پردازیم:

Nd:YAG Alexandrite Diode عوارض
36% از مراجع کنندگان درد را گزارش کرده اند 30% از مراجع کنندگان درد را گزارش کرده اند 33% از مراجع کنندگان درد را گزارش کرده اند درد
18% 3% 12% تاول
9% 6% 12% Hyperpigmentation (لکه های تیره رنگی که بر روی پوست ایجاد می شود)
0 3% 0 Hypopigmentation (روشن شدن رنگ دانه های پوست یا همان لکه های روشنی که روی پوست ایجاد می شود)
0 6% 6% Folliculitis (این عارضه زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو ملتهب و متورم شوند)
27% 12% 3% Terminalization (این عارضه بعد از لیزر، موهای شما به صورت ضخیم تر رشد می کند)
  • در این تحقیق تعداد کل مراجع کنندگانی که با دستگاه الکساندرایت درمان شده اند، 29 نفر بوده است.
  • در این تحقیق تعداد کل مراجع کنندگانی که با دستگاه Nd:YAG درمان شده اند، 11 نفر بوده است.
  • در این تحقیق تعداد کل مراجع کنندگانی که با دستگاه دایود درمان شده اند، 30 نفر بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟


بهترین دستگاه لیزر کدام است؟


در کل 3 طول موج استاندارد در بین بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد وجود دارد که شامل:

  1. طول موج الکساندرایت که در عموم به آن دستگاه لیزر الکساندرایت نیز گفته می شود.
  2. طول موج دایود یا همان لیزر دایود
  3. طول موج  Nd:Yag یا همان لیزر ان دی یگ

 

دستگاه های لیزر با طول موج الکساندرایت

الکساندرایت اسم برند و یا دستگاه نمی باشد، اما در عموم مردم دستگاه لیزر الکساندرایت نیز گفته می شود، در واقع لیزر الکساندرایت به دستگاه هایی گفته می شود که دارای طول موج الکساندرایت می باشند. لیزر الکساندرایت دارای طول موج 755 نانومتر که برای نفوذ به پوست و هدف قرار دادن فولیکول مو مناسب است قطر لیزر آن بالا می باشد برای همین سرعت لیزر در این دستگاه بالاست و وقت کمتری از شما را در جلسات می گیرد.

مزایا

  • دارای عملکرد فوق العاده در پوست های سفید و روشن
  • برای از بین بردن موهای نازک و کرکی بهتر از لیزرهای دیگر عمل می کند.
  • قدرت نفوذ بالا و سرعت مناسب برای پوشش نواحی بزرگ بدن


معایب

  • برای پوست ها تیره و برنزه مناسب نیست و نیاز به جلسات بیشتری دارند.
  • ممکن است در مواقعی رنگدانه های پوست را تغییر دهد.

 

بهترین برند های دستگاه لیزر الکساندرایت شامل موارد زیر است:

  • کندلا جنتل مکس پرو (Candela GentleMax Pro)
  • سایناشور اپوجی پلاس (Cynosure Apogee)
  • اپی تاچ پلاس (EpiTouch Plus)


دستگاه های لیزر با طول موج دایود

این لیزر دارای طول موج 800 یا 810 نانومتر می باشد،  این لیزر برای پوست های تیره مناسب می باشد و نتیجه ی خوبی روی این رنگ پوست ها می دهد. همچنین این لیزر مناسب برای پوست و موی ایرانی ها محسوب می شود و اشعه ی آن دارای عمق نفوذی خوبی برای هدف گرفتن فولیکول موهای شما می باشد.


مزایا

  • مناسب برای موهای ضخیم و زبر
  • تنظیم طول موجهای مختلف و انعطاف پذیری بالا
  • دارای سرعت بالا در لیزر مو


معایب

  • در مواقعی ممکن است باعث سوختگی پوست شود.
  • به علت جدید بودن این دستگاه هنوز مطالعات کاملتری روی آن انجام نگرفته است.

بهترین برند های دستگاه لیزر دایود شامل موارد زیر است:

  • LightSheer
  • SLP 1000
  • LaserLite

 

لیزر ان دی یگ (Nd-YAG Laser)

این لیزر تقریبا برای تمامی رنگ پوست ها مناسب می باشد بویژه برای پوست های برنزه، تیره و زرد ، همچنین دارای فرکانس بالایی می باشد که برای نفوذ به عمق پوست بسیار مناسب می باشد این لیزر دارای طول موج 532 تا 1064 می باشد.


مزایا

  • برای انواع رنگ پوست مناسب می باشد.
  • سرعت بالای لیزر


معایب

  • ممکن است نسبت به دستگاه های دیگر بیشتر درد باشد.
  • روی موهای نازک و کرکی تاثیر خوبی ندارد.


بهترین برند های دستگاه لیزر ان دی یگ Nd:YAG شامل موارد زیر است:

  • کاتراکولگاید (Cutera CoolGlide)
  • سایناشور الیت (Cynosure Elite)
  • کندلا جنتل یگ پرو (Candela GentleYAG)

 

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

سوالات رایج در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بر روی چه پوست و موهایی بهترین نتیجه را می دهد؟

ایده آل ترین شرایط لیزر برای موهای تیره و پوست روشن می باشد، اما کسانی که موی بلوند دارند و یا پوستی تیره نیز نگران نباشند برای آن ها نیز لیزر مو قابل انجام است ولی باید جلساتی بیشتری را به نسبت کسانی که دارای موی تیره و پوستی روشنی هستند انجام دهند.

تاثیر لیزر بر روی کدام مناطق بدن بیشتر می باشد؟

لیزر برای تمامی مناطق بدن تاثیر گذار است، اما به طور کل برای نواحی که مو دارای تراکم بیشتر و ضخیم تری می باشد موثر تر است.

لیزر مو مردان

چند جلسه برای لیزر لازم است و دوره درمان آن چقدر طول می کشد؟

لیزر موهای زائد برای هر فرد به صورت متفاوت جواب می دهد امکان دارد برای شخصی 6 جلسه طول بکشد و برای شخص دیگری 10 جلسه ولی به طور متوسط بین 6 تا 8 جلسه می باشد.

بعد از لیزر امکان رشد دوباره موهای زائد وجود دارد؟

این امکان کاملا وجود دارد زیرا لیزر موهای زائد درمانی طولانی مدت می باشد ممکن است چند ماه بعد از لیزر دوباره در نقاطی از بدن موهای زائد رشد نمایند، البته این مورد در هر فردی متفاوت می باشد اما این حالت برای نواحی از بدن اتفاق می افتد که هورمون رشد بیشتر به آن نواحی فرمان می دهد به طور مثال نواحی چانه، بالای لب و بیکینی بیشتر تحت تاثیر هورمون ها قرار دارند تا پاها و دست ها، به همین دلیل این نواحی ممکن است به جلسات لیزر بیشتری نیاز داشته باشد.


آیا لیزر به صورت دائمی موهای زائد را از بین می برد؟

لیزر موهای زائد یک درمان طولانی مدت می باشد نه به صورت دائمی، لیزر تا 80% باعث از بین رفتن مو و تراکم آن می شود، سپس برای تمدید باید هر 6 ماه یکبار به کلینیک مراجعه کرده تا رشد موهای زائد را دوبار تجربه نکنید.


هر چند وقت یکبار لیزر موهای زائد باید انجام گیرد؟

به طور متوسط هر 4 یا 6 هفته لیزر باید صورت گیرد که در چرخه فعال رشد، فولیکول مو هدف قرار گیرد و از بین برود تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.


چه داروهایی را باید قبل از لیزر مصرف نکرد؟

در قدم اول با دکتر و متخصص لیزر خود مشورت نمایید اما به طور کل داروهایی که باعث حساسیت پوست به نور می شوند نباید مصرف گردد همانند راکوتان و یا آنتی بیوتیک ها همچنین از لایه بردارها نیز قبل از جلسه لیزر استفاده نکنید که پوست شما را حساس می نمایند و ممکن است بعد از جلسه لیزر به نور آفتاب واکنش نشان دهد.


نحوه ی شیو کردن و اصلاح قبل از لیزر موهای زائد و بعد از آن به چه صورت می باشد؟

24 ساعت قبل از لیزر شیو و اصلاح را انجام دهید، اصلاح با تیغ بهترین روش ممکن می باشد زیرا فولیکول موی شما صدمه نمی بینید و برای لیزر آماده می باشد همچنین برای فاصله شیو کردن یک جلسه و جلسه ی بعدی به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:


آیا لیزر موهای زائد برای پوست ها تیره نیز کاربرد دارد؟

بله، کسانی که پوست های تیره دارند باید از دستگاه Nd:YAG استفاده نمایند.

آیا در دوران شیردهی لیزر موهای زائد خطر دارد؟

لیزر در مواقعی امکان دارد کمی باعث تغییرات هورمونی مخصوصا در خانم ها شود که صلاح نمی باشد در زمان شیردهی این تغییرات رخ دهد همچنین امکان دارد در جلسه اول لیزر مادر کمی استرس و اضطراب بگیرد که این مسئله مورد قبول نمی باشد چون ممکن است این تغییرات بر روی شیر مادر تاثیر مستقیم بگذارد.


آیا لیزر باعث ناباروری در زنان می گردد؟

خیر اشعه لیزر تنها تا 1 میلیمتر به پوست نفوذ می کند و به هیچ وجه نمی تواند به تخمدان ها برسد.

مشاوره تخصصی رایگان
با تکمیل فرم امکان استفاده از مشاوره تلفنی رایگان مرکز ما را خواهید داشت!