7 باور غلط در مورد لیزر موهای زائد

با تغییر تکنولوژی در طول سال ها، لیزر موهای زائد به طور قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال ، بسیاری از باورها و افکاری که وقتی این نوع درمان در مراحل اولیه خود قرار داشت وجود داشته است ، هنوز هم متاسفانه وجود دارد.
به جای اینکه این باورهای دروغین باعث شوند مردم از لیزر موهای زائد خودداری کنند، بهتر است برخی از آن ها را با هم بررسی کنیم تا برای شما شفاف شود که هیچ مشکلی در لیزر موهای زائد وجود ندارد.



باور غلط 1: اگر پوستی تیره دارید ، نمی توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید.



به نظر می رسد برای ده ها سال است که تبدیل به باوری شده است که افرادی که رنگ پوست تیره دارند، تمایلی به لیزر موهای زائد ندارند. درست است هنگامی که لیزر موهای زائد برای اولین بار برای عموم مردم معرفی شد مشتریانی که دارای پوست تیره بودند، به خصوص افرادی که تبار آفریقایی-آمریکایی داشتند، از بین رفتن رنگدانه های پوستی را تجربه کرده و به منطقه درمان شده جلوه ای تغییر رنگ داده بود. با این حال، این مسئله برای گذشته ها می باشد زیرا جدیدترین دستگاه های لیزر مورد استفاده در کلینیک لیزر موهای زائد سطح موج های مختلفی را منتشر می کنند که به همراه یک تکنسین لیزر ماهر هیچ صدمه ای دیگر به رنگدانه های پوست شما نمی زند.

 


باور غلط 2: لیزر موهای زائد روی صورت کار نمی کند.



لیزر موهای زائد صورت همیشه مورد تقاضا بوده است ، با این حال لیزرهای قدیمی تر نمی توانند موهای ضخیم و کلفت صورت را که با رنگ پوست در تضاد نیستند را هدف قرار داده و ار بین ببرد.  درست است که لیزر موهای زائد صورت برای افرادی که موهای تیره تری دارند بهتر کار می کند ولی امروزه با فناوری و دستگاه های جدید حتی بلوند ها و کسانی که پوستی تیره دارند هم نیازی به نگرانی ندارند و به راحتی می توانند موهای صورت خود را با لیزر مو رفع کنند.

 



باور غلط 3: شما نمی توانید لیزر درمانی را در طول تابستان انجام دهید.



بسیاری از افراد فکر می کنند که لیزر موهای زائد را نمی توان در طول تابستان انجام داد ، زیرا توصیه می شود که مشتریان چندین هفته قبل از هر جلسه لیزر و همچنین به مدت دو هفته زیاد در معرض تابش اشعه آفتاب قرار نگیرند. برای آن دسته از افرادی که پوست آن‌ها به آفتاب عادت کرده است(و بازه ای از زمان را صرف آفتاب گرفتن می‌کنند)، بهتر است که ماه های سردتر انجام شود تا لیزر درمانی شما بهتر انجام شود ، اما هیچ قانونی برای برگزار نکردن جلسات در طول تابستان وجود ندارد. با نزدیک شدن ماه خرداد ، کلینیک های لیزر فعالیتشان متوقف نمی شود و از آنجا که معالجه لیزر حداقل 8-10 هفته طول می‌کشد ، احتمالاً مشتریانی که لیزر موهای زائد خود را در بهار شروع کرده اند ، فقط یک یا دو جلسه باید مراقب  باشند تا در معرض اشعه آفتاب تابستان قرار نگیدند، معمولا اگر در معرض اشعه آفتاب باشید ممکن است طی فرایند بهبودی پوست شما دچار تاول شود.



باور غلط 4: لیزر موهای زائد شما را در معرض اشعه قرار می دهد.



سیستم های لیزر مورد استفاده برای لیزر موهای زائد توسط FDA تأیید شده و هیچگونه اشعه مضری را منتشر نمی کند. در دستگاه لیزر تابش بین موانعی که در دستگاه مهیا شده باقی می ماند و باعث می شود اشعه های مضر با پوست مشتری در تماس قرار نگیرند.

7 باور غلط در مورد لیزر موهای زائد


باور غلط 5: درمان با لیزر فوق العاده دردناک است.


در میان بعضی از مردم این مساله گفته می شود که لیزر موهای زائد و سایر روش های درمانی با لیزر دردناک می باشند، این یک اغراق بزرگ است که بدون کمک یک عامل بی حس کننده پوست ، رفع موهای زائد بوسیله لیزر اغلب با احساس باند لاستیکی که بر روی پوست چسبیده است و می خواهید آن را جدا کنید مقایسه می شود.  هر کسی آستانه تحملی برای درد دارد ، بسیاری از کلینیک های لیزر راه هایی برای اطمینان از راحتی مشتریان خود پیدا کرده اند تا آن هارا از این نگرانی در بیاورند. در حالی که در اکثر داروخانه ها می توان یک کرم بی حس کننده ی پوستی خریداری کرد ، کلینیک های لیزر موهای زائد اغلب در صورت درخواست مشتری این کرم ها را در اختیار آن ها قرار می دهند. علاوه بر این ، بسیاری از درمان های لیزر اکنون با یک دستگاه خنک کننده کرایوژنیک با هدف منطقه تحت لیزر انجام می شود تا پوست بی حس شود و مراجعان راحت تر و با خیالی آسوده لیزر مو را انجام دهند.



باور غلط 6: لیزر موهای زائد برزیلی برای افرادی که موهای بدن قرمز یا بلوند دارند ، کار نمی کند.

 


افرادی که موهای بلوند و قرمز دارند ، بعضا این باور رسیده اند که درمان های لیزر برای آنها مؤثر نیست. درست است در اوایل دستگاه های لیزر موهای زائد این مشکل را داشتند ، اما جدیدترین دستگاه های لیزر دیگر در این رابطه مشکلی ندارند و به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. از بین بردن موهای تیره هنوز آسان تر است ، اما تکنسین های لیزر توانسته اند موهای بلوند و قرمز را با استفاده از دستگاه لیزر مناسب و تنظیمات مناسب تر از بین ببرند.


باورغلط 7: زنان دیگر از لیزر موهای زائد استفاده نمی‌کنند.


ظاهر طبیعی ممکن است یک سبک یا استایل باشد ، اما این بدان معنا نیست که زنان هنوز هم برای خلاص شدن از شر موهای ناخواسته و زائد خود به کلینیک های لیزر مو نمی روند. اگر بعضی از خانم ها اجازه می دهند موها در بازوها یا پشت خود رشد کند ، به این معنی نیست که او لزوماً به موهای تیره در قسمت زیر بقل یا لب فوقانی خود علاقه دارد. استایل و مد ها همیشه در حال تغییر هستند ، اما با بررسی برخی از خانم های برتر مد کشور می توان یافت که لیزر موهای زائد روشی است که به زودی از بین نمی رود.